Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

tisdag 21 september 2010

Jag är LAT

Återbesöket för Winka på Strömsholms Djurklinik blev väl inte direkt vad jag hoppats på.
Tyvärr hade ingen rörelseförbättring skett. Hon tar fortfarande inte ut steget med vänster framben och det visar sig nu att rehabiliteringen är mycket viktig för hennes tillfrisknande.
Ska nu erkänna en dålig sida hos mig…
Jag är inte mycket för sjukgymnastik, massage och stretching, jag har liksom aldrig trott på det. Trots att jag själv har problem med ryggen.
Men för Winkas skull så måste jag se till att övningarna, jag fått med mig hem, utförs. Jag är en lat människa som har hoppats på att medicinen skulle göra Winka frisk…FYYY på mig!

Nu är det massage 2 ggr/ dag som gäller, stretching 4 ggr/dag, varma omslag 2 ggr/dag samt 2 treadmillpass i veckan.
Hm, vi som ska på semester till Rhodos…
Jag har underbara föräldrar som ställer upp och passar våra hundar men det är svårt att få de att sköta Winkas rehabilitering på ovanstående vis, en omöjlighet faktiskt.
Som den hundfanatiker jag är så var min första tanke att ställa in resan för att satsa på Winkas tillfrisknande men efter lite eftertanke och diskussion samt en härdsmälta mellan mig och mannen så insåg jag att det inte var någon bra lösning. När sedan resebyrån förklarade att avbeställningsskyddet inte innefattade sjuk hund, ja då var det bara att lägga ner. Jag får förlita mig på att min älskade mamma sköter en del av Winkas rehabilitering.

Så nu packas det och tvättas för på söndag drar vi till Rhodos…nice va?!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att Winkas tillfrisknande går fint!! Ger du henne Glucovett?? Det hjälper ju att smörja en hel del!!

    Ha en underbar semester och NJUT!!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Winka får Glucoflex, som är en blandning mellan glucosamin och grönläppad mussla. Det var veterinärens rekommendation.

    Ja, jag ska försöka njuta av semestern och förlita mig på att Winka och min mamma fixar det här;)

    Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Njuta av er semester! Jag hoppas verkligen att Winka får ett lyckat tillfrisknande så att ni kan fortsätta med er träning och framtida tävling.

    /Veronika

    SvaraRadera
  4. Att ställa in resan NU är inte ett alternativ :)) Förstår cverkligen dina tankar & kan tänka mig mina egna i denna situationen :(

    Men nu får du tänka ppostivt ALLT eller det LILLA dina föräldrar får till är bättre än inget alls & vi får se det som mjuk start för Winka i reb. tills du kommer hem då ni kör 100%...

    Hörs på luren nu ska jag hämta resväskor!

    SvaraRadera