Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

lördag 25 september 2010

Antiklimax

Vad är väl en vecka på Rhodos på ett mycket fint hotell, 27 grader varmt, underbara vänner, god mat och underbart hav när man kan gå i skogen och plocka höstkantareller???
Jo, tyvärr vi får stanna hemma…Juna har vätska bakom båda trumhinnorna så läkaren avrådde att flyga med henne nu. Men vilket antiklimax, jag gråter en skvätt.
Trodde faktiskt att jag skulle ta det här mycket bra men jag känner mig total deppig.
Väskor och allt var packat, pass var färdiga att hämta, nya sommarklänningar inköpta både till mig och prinsessan, allt var tvättat, städerskan hade städat så att det skulle vara fint när vi kom hem, ja det mesta var klart. Mannen skulle tom. klippa sig, vilket inte har skett på flertalet månader.
Nu måste vi se till att göra något annat kul…förslag mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Verkligen tråkigt ovh jag förstår allas besvikelse och ledsamhet över detta, dock får ni tänka att det är ett I-lands problem som inte ska sänka er i botten, det går fler tåg när Juna är helt frisk...

    Kanske ni förlagsvis ska låta Juna ha en rolig helg med mor eller farföräldrarna och bara göra vuxen-saker som du och Tomas tycker mkt om och sånt som ni kanske inte haft tid för efter att ni fick barn?....behöver kanske inte vara så avvancerat utan bara att få ägna er åt varandra..gå på konsert, teater och bo på hotel, kryssning..åk till Gotland? och bara strosa runt och ha det skönt..äta och dricka gott, eller kanske till Torekov?

    Var inte för ledsen Anna, tänk att ni bara skjuter på resan ett tag...och att ni gör ngt bra utav det här..

    Varma kramar// Anna

    SvaraRadera
  2. Detta bakslag är ett minne en dag i framtiden.
    Ni kommer att kunna åka en annan gång. Men visst är det surt.

    Tro mig - har varit där själv, men vi fick tillbringa en hel vecka på hotellet pga lunginflammation på ena sonen. Tur det fanns pool så son nr två fick bada i alla fall. DET var inte kul .. Idag skrattar vi åt det.

    Nästa gång fick den andra sonen scharlakansfeber första kvällen vi kom till London. ALLT blev pannkaka vill jag lova, ingen pool på hotellet, inget bra väder - bara bläää hela veckan

    Nästa gång tog svärföräldrarna barnen och vi åkte själva...

    Som sagt - idag ler vi åt dom resorna. Men inte var det kul just då inte.

    Tröstekram Kerstin Sjölundas

    SvaraRadera