Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

lördag 2 oktober 2010

Lite allvar

Har den senaste tiden undrat vad som händer...
Är vi så upptagna nu för tiden att vi kommunicerar bäst via sms och/eller mail?
Vad har hänt med det hederliga gamla telefon samtalet? Eller att mötas och se varandra? Hur gjorde vi förr?

Dessa kedjemail som bedyrar att jag är en av dina bästa vänner och ber mig stanna upp för att skicka detta mail vidare till alla de jag älskar. Det är tydligen så vi ska se det nu...Vi vet att vi är omtyckta, älskade av våra vänner när vi får kedjemail från dem.

Eller alla dessa applikationer på facebook, "björnkramar", "bästavän kramar" och annat meningslöst, de ska tydligen också bedyra vänskap och kärlek.

Nej, jag har tänkt till och vill inte vara med i detta stressade ekorr-hjul, att spara tid och bara sms:a mina vänner passar inte mig. Så vill ni ha kontakt med mig så får ni väldigt gärna i  allafall ha tiden att slå mitt nummer på era telefoners tangenter eller ännu bättre se till att vi kan ses.

2 kommentarer:

  1. Oj hjälp,...nu tar jag genast åt mig lite generat...:-) Skickade ju ett sms till dig i fredags då jag hann åka innan du kom tillbaka!
    Jag håller fullständigt med dig Anna! Så ofta man har lust att bara låta mobilen och datorn försvinna så man är "tvungen" att ta kontakt med personer i form av fysisk närvaro som det var när man var liten!

    Mitt lilla "försvar" till att jag sms:ar ibland bara för att säga hej, önska lycka till eller liknande är att jag "inte vill störa" och ta personens tid genom att ringa då många alltid är så upptagna!

    I mitt fall handlar det inte så mycket om att det spar tid för mig, då jag just nu har ganska mycket tid (både på gott och ont;-))utan mer att spara andras tid! Det låter helt sjukt och ÄR verkligen helt sjukt!

    Jag blev verkligen GLAD av att läsa dina reflextioner över hur vi beter oss idag. Våra sociala nätverk blir allt ytligare och jag vill gärna börja leva mer åt "ring-mer" och "kom-över-på-en-fika" -hållet!
    Att träffa en vän över en fika behöver inte ta timmar men ger näring åt själen betydligt längre tid;-)

    Anna, jag har faktiskt tänkt på dig jättemycket nu när vi inte ses så ofta (det var därför jag messade, hihi)men det vore väldigt kul att ses över en fika snart! Du...jag ringer dig;-)!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gulliga Lena!
    Vad roligt att mitt inlägg gjorde dig glad och för att förtydliga så är jag själv lite fast i detta beteende men ska försöka förändra mig.
    Och du, jag vet att du är en av dem som har tid för dina vänner och att du är en person som reflekterar och ger "näring åt själen", vilket bra uttryck föresten, det snor jag;)

    STOR KRAM till dig Lena!
    Anna

    SvaraRadera