Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

torsdag 21 oktober 2010

Kärlek

Jag har länge ignorerat min dotters känslor för en viss man. Hon var mycket ung när känslorna för denna man började spira, eller rättare sagt brinna. Det var kärlek vid första ögonkastet!Min uppfattning om att det var en för stor åldersskillnad dem emellan tog dottern ingen notis om.
Dagligen pratas det om honom, det tjatas om dater hit och dit. jag får skjutsa och sitta som nått förbaskat förkläde vid varje date.
Jag trodde ett tag att hon skulle glömma den här speciella mannen när hon fick lite andra av det manliga könet omkring sig. Av någon anledning så tyckte jag att en jämnårig från hennes egen års-kull kunde väl passa bättre och jag trodde att Benjamin skulle bredda den här äldre mannen. Men inte då...Benjamin var bara en liten oskyldig flört. Han var bara ett litet tidsfördriv och ganska snart visade Juna att känslorna för Benjamin inte gick att jämföra med den djupa förälskelse hon kände för mannen i hennes liv.

Mannen heter Gösta Trolle och är 5½ år gammal.
En underbar liten kille med glimten i ögat och med ett varmt stort hjärta. Han är snäll, omtänksam och otroligt generös. En bättre kille kunde Juna inte ha valt. Snygg är han också, Juna har redan nu utvecklat en intressant och bra smak.

Trodde inte att 1½ åringar kunde bli kära men tydligen så kan de det;) Det har aldrig funnits någon annan för Juna och nu vid 2½ år är framtidsplanerna långt skridna. I kväll bestämdes det att de båda ska öppna en djur-park här i Sverige, där de ska all världens djur, både farliga och snälla samt att mammorna Anna och Anna ska f gå in gratis men med stämpel på händerna:)

De två gullisarna har redan mycket gemensamt och är faktiskt mycket lika i en hel del...undra hur detta kommer att utvecklas???

Ska fotografera kärleken nästa gång jag sitter "förkläde". Det är nämligen en hel del kramar och kli på ryggen och mys...

3 kommentarer:

  1. Nämen guuud så sött :-)

    SvaraRadera
  2. Så härligt sött :-)
    Kram mia,love&carma

    SvaraRadera
  3. ....det ska bli sååå kul att få gå på barnens Zoo :-) Det ska bli så spännande att få följa deras kärlek för jag tror att Junas kärlek är besvarad....för kramar och sånt delas inte ut till höger och vänster från Gösta och i regel är tjejer ngt han har bacillskräck för just nu men tydligen inte för fröken Juna :-)

    Vi tackar för en jättemysig kväll från er!

    // Anna, Gösta och Märta

    SvaraRadera