Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

måndag 4 oktober 2010

Kärlek

Vilken underbar helg vi haft min man och jag.
Tack vare snälla kollegor, som gjorde så att jag kunde sluta tidigare i fredags, så åkte vi in till huvudstaden redan på fredagkväll. Min kära mamma och Johan kom ut till oss på Värmdö för att ta hand om Juna och hundar.
Så Tomas och jag lånade deras lägenhet på södermalm. Vi började vår helg med varsitt glas champagne och ett besök på en grekisk restaurang med kolgrillad sovlaki. Efter en lång vecka med långa arbetsdar och halsinfektioner så stöp vi i säng tidigt.
Lördagmorgon åt vi frukost på Rivals Café. Nybakad scones, kokta ägg, nypressad juice, roibos te och vi satt ute i den friska höstluften mitt i staden som höll på att vakna efter en lång fredagnatt.

Sedan bar det av till P.O.P för att inhandla ny garderob till dottern och för en gångs skull tyckte Tomas att det var ok att gå och kolla i affärer.
Lunch på stan och sedan en snabb dusch och ännu lite champagne (fördrink) innan det bar av till Hambuger Börs och "Joe Labero".
Vilken Show...vilket drag, vilken humor och vilka häftiga magiska trick. Jag är verkligen imponerad av honom och det trodde jag inte att jag skulle bli. Jag är annars ganska kritisk och svårflörtad men jag säger bara Joe, vilken man,  han är min nya idol, näst efter Tomas :)

Tomas med en av Joe Laberos hjälpredor.

På söndagen längtade vi lite hem till Värmdö så vi bestämde oss för att bruncha på Café Tornhuset i Gustavsberg. Vi hann även med en svamppromenad som resulterade i en halv kasse trattisar. Mitt där i skogen nästan hemma, började längtan efter prinsessan göra sig påmind.
Prinsessan som haft det hur bra som helst med mormor och Oa. Hon har den senaste tiden varit mycket intresserad av att bygga med lego, duplo och hon bygger höga fina torn och är jätte stolt över sin arkitektur. Det här tornet hade hon byggt medans vi var borta.

Världens varmaste tack till min mamma och Johan för att ni tar så bra hand om Juna och hundar så att vi kan slappna av och bara vara med varandra.
Tomas och jag hade det jättetrevligt den här helgen, vi har pratat mycket om ditten och datten och vi har skrattat åt en massa tokigheter. Vi behövde verkligen det här, att få vara bara Tomas & Anna med varandra en helg. Massor av KRAMAR till er!

Nu ser vi fram emot november när vi ska på SPA med Towe och Jerker.

4 kommentarer:

  1. Jag blir varm i hjärtat av att läsa om er helg, så härligt att ni vårdar er relation och ni är jättefina på bilden!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Trollet! Utan dig hade vi inte kommit i väg på fredan. Tusen tack!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en toppenhelg! När livet rullare på hysteriskt fort, är det verkligen viktigt med dessa guldkorn!
    Hälsningar Lena, Elsa och Drama

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Ta hand om varandra, kram

    SvaraRadera