Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

onsdag 1 februari 2012

Facebook

Tappade totalt lusten för facebook efter ett par mindre trevliga incidenter.
Jag har varit ganska aktiv på ”fejjan” ett par år och det har varit både givande och galet.
Det märkligaste av allt är nog ändå hur vi människor fungerar runt detta forum. Jag har lagt märke till att vi är många som håller kontakten via facebook i stället för att ses ”prata man to man” eller slå en signal.  Många är gångerna då jag själv träffat någon bekant och vi kommer in på andra gemensamma bekanta och det visar sig att vi ändå har ngn slags koll på vad personen i fråga sysslar med och det tack vare facebook eller ska man skriva tyvärr via facebook?
Jag tycker att det är tråkigt att vi är så många i dagens stressade samhälle som tagit facebook som en genväg till att hålla kontakten med sina vänner…så vill inte jag ha det!!!
Ett annat fenomen med facebook är att vi fått kontakt med äldre vänner som vi kanske inte alls skulle sökt upp annars och det tycker jag är kul.

Men trots det så får det räcka nu för mig under en tid, jag har blivit en aningen bränd där vänner väljer att missförstå mina ord och där gamla vänner beter sig illa, lägger ut bilder på människor till allmän diskussion om deras yttre och om de verkligen kan få ligga och när man påpekar det kränkande i detta agerande så tar de bort mig som vän OCH det slutar inte där man fortsätter att elda på gemensamma vänners loggar. De är sårade och beter sig nu därefter…finns ingen tid för eftertänksamhet, suck.

Så därför tar jag upp bloggandet i stället, så visst finns det väl en saknad av att skriva och dela med mig av vad som händer i vår vardag…

Välkomna!

 

1 kommentar: