Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

söndag 5 februari 2012

Tomas och Anna helg

Porten in till min lilla kryp in.
Dörren till vänster var min.



















I fredags åkte vi hemifrån bara Tomas och jag, in till stan. Vi lånade mamma och Johans lägenhet, de passade Juna och hundar hemma hos oss på Värmdö.

Väl inne i stan stannade vi på Urban deli och handlade räkor, mogen opastöriserad brie från Frankrike, som var helt galet mogen. Mamma hade ställt fram glas och en flaska skumpa, så där satt vi godan ro och mös framför "the voice", sedan somnade vi båda två i soffan;)

Lördag morgon, sovmorgon och sen frukost med färska bär och andra nyttigheter.
Tid för prat och mys,.
Vi åt lunch på Råkultur  och promenerade sedan runt i stan, både i Vasastan och på Södermalm.
Vi stannade till på Mästermikaelsgata där jag bodde när vi träffades. Tomas flyttade så småningom in till mig i det där lilla kulturhuset  vars port vätte ut mot riddarfjärden.

Helt otroligt att jag bott där mitt i stan men med en känsla av att bo på 1600-talet. ja husen är från det seklet. Jag hade både vedspis och kakelugn i min lilla etta samt takbjälkar i taket.

Lördag eftermiddag, vi fikade på Waynes för att sedan till middag intaga en delikat måltid på La Roche och är det inte typisk att jag där precis innan huvudrätten får en ögonmigränattack?!
Men jag uthärdade hela måltiden för att sedan skynda hem till mamma och Johan place och kasta mig på soffan.

Vi har i allafall haft en underbar helg och i dag söndag väntar Naturhistoriska museet med lilla Älsklingen för att titta på dinosaurierna.

Avslutar detta inlägg med en blick över Stockholm från Mäster Mikaelsgata...och ett STORT MEGA TACK till mamma och Johan som tar hand om Juna, hundar och hus.



1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni har haft!!
    Och visst är det väl LYCKA med en mormor som finns till hands;-)Juna har säkert också haft en urmysig helg!

    SvaraRadera