Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

söndag 5 februari 2012

Åh, vad jag har saknat lerklumparna

Jag har börjat dreja igen och det är fantastiskt...
som balsam för kropp och själ.

Jag börjar tom. få till centreringen men än är det inte 100% ok.
Min lärare frontade mig förra gången med att jag får absolut inte börja dreja, först måste hon kolla centreringen:)

Men de är en så härlig känsla när leran formar sig under mina händer, när mina fingrar smeker till en viss form.



Önskar jag hade en drejskiva hemma och en ugn, ja men det blir säkert billigt och bra. Utrymmes mässigt kan det också bli problem men vem vet kanske hundhuset kan byggas om till en liten verkstad. Jag ska genast så ett litet frö hos Tomas.

1 kommentar:

  1. Nej men jösses vilka fina skålar du fick till!!!
    Den nedersta är ju bara för ljuvligt charmig!
    Det här är helt klart din grej Anna!
    Klart du ska ha en drejstuga, det fattar väl vem som helst!:-D

    SvaraRadera