Ja så är vi här nu, nytt ställe, ny design och en himla massa tankar, VÄLKOMNA!

söndag 29 april 2012

Förändring

Det är söndag i dag och jag försöker att ta till vara på vad dagen har att erbjuda fast det är inte helt lätt.
Tomas är och fiskar så Juna och jag ska försöka roa oss med lite hemmapyssel, såsom tvätt, städ, omplantering av tomater och kaninlek.
Det är fint väder men med lite dis och jag kan inte bedöma om det kommer spricka upp ytterligare eller om det kommer mulna på.


I går var vi hos vänner och åt middag, mycket trevligt och gott. Jag mådde bra av all positiv energi och vänskap.  
I dag känns det tungt, det känns ensamt…jag går runt med mina tankar och kommer inte någon vart.
Jag har tänkt mycket på varför människor har så svårt att förändras och på vad som är styrka hos en vän…
Självklart har det olika betydelser för olika människor men för mig handlar förändring om att se sina egna brister, dåliga sidor, tala om dem, göra de synliga, för att kunna förändra dem. Att sluta stoppa huvudet i sanden, att våga möta verkligheten, våga möta sig själv (vilket kanske inte alltid är någon trevlig syn) och att våga säga förlåt.
Den enda person vi kan förändra är ju oss själva.

Jag är inte bra på att stoppa huvudet i sanden, jag är för självkritisk för att det ska vara bra för mig, jag har mött mig själv 1000 tals gånger, jag tycker dock att mötet med verkligheten ibland kan vara jobbig men jag kan säga förlåt när jag sårat någon.


Jag genomgår en stor förändring och jag är så tacksam över att få göra den här inre resan!
Önskar alla kunde få den guidning jag får.

Men just nu är det jobbigt och det måste få vara det ett tag för att hitta rätt väg ut.
I dag är en sån där dag då jag saknar min farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar